Ljepota po cijenu bola – šminka, sjaj i suze onih bez glasa.
U svijetu gdje se savršen izgled prodaje kao ključ za sreću i uspijeh, zapravo se malo ko zapita ko zaista plaća tu cijenu ljepote. Dok reklame obećavaju blistavu kožu i neodoljive usne, iza tih bočica krema i tubica šminke često stoji nešto mnogo tamnije, a to je patnja i bol životinja koje nikada nisu ni imale opciju birati biti ili ne biti dio te industrije.

Šta se zapravo dešava iza kulisa kozmetike?
Godinama su laboratoriji širom svijeta koristili životinje za testiranje šminke, parfema i krema. Hiljade kunića, zamoraca, pacova i miševa bili su prisiljeni trpiti bolne eksperimente – kapljanje hemikalija u oči, mazanje kože jakim supstancama, pa čak i prisilno hranjenje otrovnim spojevima, kako bi se ,,provjerila” sigurnost proizvoda. Šta je najgore od svega? Većina tih testova danas nije ni potrebna. Nauka je napredovala do te mjere da postoje moderne, humane i tačnije metode testiranja koje ne uključuju životinje. Ipak, određeni dijelovi industrije i dalje žive u prošlosti i to zbog profita, a ne zbog etike.
Šminka koja boli
Mnogi ne znaju da i sami sastojci koje svakodnevno nanosimo na lice i tijelo često dolaze od životinja. Na primjer, crvena boja ruža dobiva se od zgnječenih insekata košenilja. Keratin koji se nalazi u šamponima i maskama za kosu dolazi od životinjske dlake i kopita. Kolagen u kremama dolazi iz kože i kostiju, a lanolin iz ovčje vune. Na deklaracijama ti nazivi i izrazi djeluju nebitno i bezazleno, ali u stvarnosti, to znači da se ,,ljepota” i dalje gradi na eksploataciji drugih živih bića. Sve pod paralelom luksuza, njege i samopouzdanja.

Novi talas svijesti
Srećom, svijet se polako mijenja. Sve više ljudi prepoznaje da ljepota ne treba boliti – ni nas, ni njih. Pokret ,,cruelty-free” (ni sam proizvod, ni njegovi sastojci nisu testirani na životinjama) i ,,vegan kozmetika” (nikakvi sastojci životinjskog porijekla) raste iz dana u dan. Brendovi poput The Body Shopa, Fenty Beautya, Catricea, Essencea i ostalih – pokazuju da se može biti i uspješan i etičan. Njihovi proizvodi su dokaz da prirodni sastojci i inovacije mogu zamijeniti brutalne prakse iz prošlosti. Ljudi više ne žele kupovati savjest u sjajnom pakovanju, već žele proizvode koji ne nose nečiji bol.
Zakon i Licemjere
Evropska unija je zabranila testiranje kozmetike na životinjama još davne 2013. godine, a BiH postupno usklađuje svoje propise s tim standardima. Ipak, postoji veliko ,,ali” – mnoge svjetske kozmetičke firme i dalje testiraju proizvode na životinjama jer žele prodavati u Kini, gdje zakon, nažalost, još uvijek to zahtijeva. Drugim riječima, dok se u Evropi ponose ,,čistim imidžom” , na drugom kraju svijeta rade upravo ono što javno osuđuju. Ljepota ima dvostruko lice – jedno za reklame, drugo za laboratorije.

Profit iznad empatije
Kao i u svemu, iza svega stoji novac. Brendovi se utrkuju da lansiraju nove proizvode, kolekcije i trendove svaka 3 mjeseca, dok je potrošačima usađena ideja da im ,,uvijek treba još nešto novo”. U toj utrci za profitom, najmanje se razmišlja o onima koji pate u tišini, zbog ,,novih proizvoda”. Sistem koji ne vidi ništa loše u tome da životinju oslijepi kako bi čovjek imao savršeni tuš za oči – to je sistem koji treba postaviti ogledalo, a ne još jedno marketinško lice.
Vrijeme je za promjenu!
Možda ne možemo promijeniti cijelu industriju i sistem preko noći, ali možemo početi od sebe. Čitati deklaracije, kupovati odgovorno (ne juriti za svime za šta čujemo i za svime što vidimo). Možemo podržavati brendove koji su humaniji, transparetniji i pošteniji. Svaki put kad izaberemo cruelty-free proizvod, šaljemo poruku da ljepota ne smije biti razlog ničijeg bola. Neka nam naša savjest bude naš najbolji highlighter. U eri lažnih osmijeha i filtera, možda je najveća ljepota ona koja dolazi iznutra – kad znamo da ono što stavljamo na lice ne oduzima ničiji život.
vazda.ba